sobota, 5 października 2013

Czas na zakupy cd..


Czas na zakupu cd.. do portfela trafiła firma Gwarant z NC po cenie 3 zł, oczywiście dużo wcześniej przed dywidendą stąd zysk na tym papierze. Co do wcześniejszych inwestycji to na Herkulesie zarabiam 41%, a na Rafako strata -15%. Co do pozostałych inwestycji to nieźle zarobił fundusz Pko Akcji Plus +15% ,a co do drugiego funduszu to cały czas strata ,ale cały czas uśredniam -0,5%.
Jest dobrze na Futures na wig20. 24.czerwca dokupiłem kolejną pozycję na Fw20 po cenie 2173.
Jestem też zapakowany w Futures na Cac, Bux, a ostatnio na Ftse, Eu50 oraz Ftse Mib.
Czyli dla mniej wtajemniczonych Cac to główny parkiet we Francji, Bux to giełda na Węgrzech,
Ftse to oczywiście UK, Eu50 to Euroland, Ftse Mib to giełda w Mediolanie. Wyniki zysków i strat możecie śledzić w zakładce portfel inwestycyjny.
Teraz zastanawiam się  nad zakupem kolejnych firm być może Trakcji, Fluid, Gino Rossi, Ciechu lub może Żywiec.
Rynek towarowy wygląda ciekawie szczególnie najbardziej interesuje mnie Sugar, zobaczymy jak będzie się zachowywał dolar.

 

niedziela, 21 lipca 2013

Czas na zakupy

Witam,
Ostatnio dokonałem zakupu akcji Herkules oraz Rafako. Czy słusznie to zobaczymy.
Pozycje na kontraktach uśredniłem i powiększyłem do 0,2 Fw20.
Szukam kolejnych inwestycji na rynku akcji.
Myślę że jest to ten moment aby akumulować akcje.
Pozdrawiam
 

czwartek, 25 kwietnia 2013

Do portfela trafia FW20

Witam,
Dzisiaj dokonałem zakupu 0,1 kontraktu na wig20. Cena zakupu 2265. W zakładce portfel inwestycyjny będę aktualizował wynik. Czas inwestycji długoterminowy. Przez cały kwiecień zastanawiałem się czy wejść czy nie. Rynek jest bardzo trudny do inwestowania, ale nie ma alternatywy do inwestowania lokaty są słabo oprocentowane. Pozostają akcje, albo kontrakty, albo forex. Ja tym razem wybrałem futures. Zastanawiam się nad jeszcze jedną transakcją, ale to przy następnym wpisie. Pozdrawiam

Wykres fw20 dzienny i  moment wejścia.
 

 

środa, 13 marca 2013

Czekamy na hosse na GPW

Tytuł może niektórych myli, ale tak jest. Do Polski i rynków wschodzących hossa nie zawitała. Może to nastąpi po wygaśnięciu kontraktów seri marcowej. Ale to wielka niewiadoma. Trzeba przeczekać z boku i postawić na wzrosty , chyba że Usa się obsuną.
Dobre dane w stanach sugerują, że dalej będzie rosło, bo skoro tak urosło to czemu dalej nie może rosnąć.
Urośnie czy nie urośnie oto jest pytanie?


Każdy sobie zadaje to pytanie, oczywiście tylko ci ludzie co coś wiedzą o rynkach, bo większość społeczeństwa to nie interesuje, bo większość się na tym nie zna. Ale tak naprawde jak można się na tym znać skoro nikt nie wie czemu w stanach są takie wzrosty, a u nas nie ma, o co tu k.... chodzi.
A Ja to tak wytłumacze u nas nie było, niema i nie będzie pieniędzy. A w stanach, czy Japoni, czy Niemczech były, są i bedą pieniądze. I nikt do żłoba nas nie dopuści jako pierwszych, zawsze będziemy gdzieś tam w poczekalni. Taki jest świat okrutny i niesprawiedliwy.
Ale lubiąc to co się robi trzeba z tym walczyć, bo rynki to cały czas walka, której nie da się wytłumaczyć w sensowy sposób, bo cały czas zaskakują i cały czas ewoulują.
Najważniejsze, aby nie dać się ogłupić dużymi chwilowymi  wzrostami na małych spółkach, które spadły wcześniej o 90%, a teraz rosna o 100%, bo aby wzrosąć  do swoich wcześniejszych poziomów musiałyby wzrosnąć jeszcze tak 10 razy o 100%.
Więc do rzeczy to czekam do wygaśnięcia serii marcowej na wig20.
 Cały czas możecie obserwować mój portfel inwestycyjny w zakładce na górze.
A i jeszcze jedno nie dajcie sie ogłupić jakimś tam gazetom czy telewizji, które super potrafią manipulować naszymi decyzjami, sami podejmujcie decyzje co do inwestycji !!!

wtorek, 12 lutego 2013

Tpsa się sypie


Dywidenda spada do 0,5 zł, zysk netto drastycznie leci. Czy to zmierzch takich firm? Podejrzewam, iż przyszłości nie mają, są za mało inowacyjni jak na taką branże. Zarząd firmy jest niekompetentny ponieważ manipulują wielkością dywidenty. Jak nie wiedzą jaką dywidendę ustalić to po co informują iż będzie 1 zł, a teraz ma być tylko 0,5 zł. Podejrzewam, iż na takiej wyprzedaży jaka była dzisiaj się nie skończy -25%. Myśle, iż to co mówi prezes że jest wojna cenowa to zwykła ściema. Ja bym takiego prezesa od razu wyrzucił. On myślał, iż ceny będą szły do góry, konkurencja naciska i to dobrze, może w Polsce w końcu skończy się komuna tacy ludzie jak opisywany prezes odejdą w zapomnienie. Jakiś czas temu Pan Sobolewski prezes Gpw poleciał za machloje inwestycyjne. Kolejny do wykopania jest Witucki. Nie wolno tak ludzi okłamywać ponieważ, wiedząc że dywidenda wyniesie 1 zł, wiele inwestorów kupowało pod to akcje, a tu dywidenda będzie 0,5 zł.
Jak tu inwestować na Gpw skoro taka potężna spółka z indexu wig20 traci na jednej sesji 25%.

niedziela, 6 stycznia 2013

Początek noweg roku

Witam Mikołaj był chojny trochę podbił indexy w grudniu. Jak zwykle nie załapałem się na szybką hosse, o której już chyba wszyscy wiedzą. Najlepsi są analitycy, którzy wszyscy spodziewali się hossy, a już wieszczą korektę. Ich prognozy i umiejętności można obejrzeć w programie milion w portfelu, który pokazuje trafność ich inwestycji.
Ale to nie ważne, bo każdy powinien sam podejmować istotne dla siebie decyzje.
Przejdę do inwestycji, budowa portfela jest o tyle trudna, że nie startujesz od milion, bo jak masz milion to już inna bajka.
W funduszu(pko akcji plus) pozostaje i na razie nie dokupuje jednostek, teraz zaczynam wpłacać do funduszu pko infrastruktury globalny(można to śledzić w moim portfelu inwestycyjnym) Zastanawiam sie nad funduszami zagranicznymi tylko na takie, które mnie stać tj.HSBC 1000$, lub WIOF 200 eur. Większość zagranicznych funduszy chce jeszcze więcej. Interesują mnie zagraniczne fundusze ponieważ one bezpośrednio inwestują w danym kraju, a interesuje Mnie  Brazylia, Chiny i Rosja, a może jeden fundusz Bric. Może Wy macie jakieś doświadczenia z zagranicznymi funduszami?Napiszcie
Co do rynku Polskiego to będe polował na spólki które płaca dywidendę bo to jest dla Mnie ważne. Zastanawiam sie nad Gpw, skoro giełda idzie w góre to zyski tej społki też i spółka płaci dywidende.
A co do Msavera to jestem mile zaskoczony przez 2,5 miesiąca uzbierało się 570 zł, przypomne, że są to odkładane drobne kwoty z transakcji kartą(można to śledzić w moim portfelu)
Rok 2013 mam nadzieje, że będzie dobry dla inwestowania.
Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w nowym roku!!!!!